Arta din România

Tara (von Neudorf)

Posted in Uncategorized by artistiromani on December 19, 2009

Am citit un articol interesant despre Tara (von Neudorf). Neutru si bine-scris. Mi-a placut. Si am urmarit cu interes comentariile postate ulterior pe blogul Litere Libere. Ceea ce m-a determinat sa scriu despre Tara (un artist pe care il apreciez in mod deosebit) au fost tocmai aceste mini-dezbateri. Am fost intrebata de nenumarate ori de ce imi place Tara, ce vad deosebit in lucrarile lui. Prietene apropiate mi-au reprosat ca e nefiresc sa admiri un artist ale carui lucrari „urla de violenta”. Este provocator, adesea dur. Pentru cei mai multi e prea mult din cauza modului in care isi ambaleaza mesajul. Eu apreciez puterea de-a exprima liber o revolta contra lucrurilor care il deranjeaza. Dar nu mesajul operelor lui Tara a fost cel care m-a determinat sa scriu cateva randuri despre el, ci comparatia deplasata cu Andy Warhol si Mark Kostabi. Doi americani de top, primul reprezentat de frunte al curentului pop-art, cel de-al doilea adept al unui suprarealism un pic depasit pentru secolul XXI, dar impecabil lucrat. Kostabi continua provocarea lansata de Warhol asupra viziunii traditionale a artistului. Discutand despre cei doi vorbim de industria artei. Transilvaneanul nostru nu are nici o treaba cu acest gen de mass-culture. Si stiu foarte sigur ca niciodata conceptul de cultura de masa nu va fi integrat creatiei lui. Tehnic vorbind Sorin Tara este un grafician de frunte, care aplica reguli asimilate intr-o scoala clasica. Nici la nivelul mesajului creatia lui nu poate fi asezata in linia artistilor inspirati de cultura de masa. Nu e filosof, e analist. Priveste si critica. Priviti-l si voi mai atent.

                                                                                                                                                                                                                           Valentina

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. literelibere said, on December 19, 2009 at 8:18 am

    Valentina, comentariile voastre ma fac sa inteleg mai bine un artist care, clar, mi-a atras atentia.. cum spuneam si in postare, eu vorbesc de la nivelul bunului simt. nu pot emite pareri avizate de aceea sunt foarte prudenta si mai bine citesc ce spun altii. asta nu inseamna ca nu pot spune ca artistul imi pare interesant si ca merita sa se vorbeasca despre el.

    chestia cu Warhol si Kostabi cred ca a fost spusa nu ca o paralela intre artisti, ci pentru a sublinia faptul ca si altii, mult mai faimosi, se inspira de peste tot.

    blogul asta e foarte interesant si deja am inceput sa-l rasfoiesc. n-am vazut totul, dar e timp :).

  2. artistiromani said, on December 19, 2009 at 12:20 pm

    felicitari pentru blog si pentru articolul despre tara.

  3. literelibere said, on December 19, 2009 at 1:00 pm

    multumesc 🙂

  4. […] voie să-și dea oricine cu părerea, că d-aia suntem liberi. Începe Litere Libere și continuă Arta din Romania. S-au găsit un blog-ciorbă ș-un portal de știri care promovează tot ce mișcă-n țara asta […]

  5. artistiromani said, on December 20, 2009 at 4:47 pm

    E si asta un punct de vedere! Cam din topor pentru o parere avizata…

  6. atitudininihiliste said, on December 20, 2009 at 8:13 pm

    e din topor k sa intelegeti toti


Leave a comment